vrijdag 16 mei 2008

Mama werkt bij de clustermunitie (kindervers)

Mijn mamma werekt

bij de cluster minutie.

dat doet ze heel goed.

altans dat vind ik.

woensdag (14 mei 2008)

was ze op de radio

om 1 uur. einde



- "gedicht" van Sacha (7 jaar), groep drie van de Dalton-basisschool aan de Rotterdamse Bergsingel.

De opdracht tijdens de les woordverklaren de dag na 14 mei jl. - herdenking van het Duitse oorlogsbombardement op Rotterdam - was: maak een gedicht. "Dat is dus een kort verhaaltje dat rijmt, hè juf" wisten veel kinderen in de klas al.
In groep 3 leren kinderen lezen en schrijven. Moeilijke begrippen als "clusterbommen" behoren op die leeftijd nog niet tot hun dagelijkse woordenschat.

Sacha's moeder is actief als Nederlandse woordvoerder in de recente IKV-campagne om wereldwijd het gebruik van dodelijke militaire clusterbommen verboden te krijgen.


1 opmerking:

Miriam Struyk zei

En hierbij een reactie van de trotse moeder. Ik was in Ierland bij de wereldwijde onderhandelingen voor een verbod tegen clustermunitie. Het feit dat er een goed verdrag is zorgde al voor een grote grijns op mijn gezicht, maar toen ik Sacha's artikel las op de website werd die nog veel groter! Dank en leuke site, Miriam