dinsdag 10 februari 2009

Opsteker voor zijne Excellentie A. Klink, minister






"Van mijn dagelijks sigaartje ging zowat de helft aan belasting naar die club van Bush, een fors deel ook nog naar de Nederlandse staatskas... En van wat overbleef kreeg het mannetje in de winkel op de hoek waar ik mijn doosje altijd kocht dan nog een paar laatste onnozele centen.

Toen las ik dat was vastgesteld dat fabrikanten, om je verslaving te verergeren, spaanplaatgas en andere troep in hun producten stoppen. Ik dacht altijd nog dat ik een soort gesausd tabaksblad aanschafte, een beetje natuurlijk materiaal eigenlijk toch?

Ik wil graag bedrogen worden, maar niet meer als ik eenmaal weet dat ze de boel besodemieteren.

Liegen en bedriegen, belazerd worden door hypocriete overheden die je geld gebruiken voor allerlei verkiezingshobby's en een industrie die je als klant steeds afhankelijker maakt... toen alles volledig tot me doordrong, was ik het helemaal beu me te laten misbruiken als andermans melkkoetje.
Toen laatst allerlei anti-maatregelen er nog bovenop kwamen, stond het voor mij vast. Ingrepen door staatsdwang in je persoonlijke vrijheid, verboden hier verboden daar, die aanmatigende houding van politici om mij te komen vertellen wat goed voor me is en waarvan ik op door anderen vastgestelde plekken nog tot me zou mogen nemen. Hoezo genotsmiddel?

Ik ben er acuut mee gestopt jongen, uit woede en verontwaardiging. Niet eens om gezondheidsredenen! Het was pure woede!"

(ex-roker)

Geen opmerkingen: