donderdag 30 december 2010

Met zonder


Chinese toeriste, in de twintig, laptop onder rechteroksel:

"Ice tea please! Without ice."
Barkeeper: "Zonder ijs mevrouw?
Dat is geen ijsthee hè, dat weiger ik in te schenken.
Bedoelt u misschien, ik wil gewone slappe thee?"
Gast, standvastig: "Ice tea plase. Without ice!"


"Nu ja, als u dan mét zonder wilt, zo'n slap lauw boeltje uit een theezakje...
Ik ga het voor u maken. U wilt die thee niet in een kopje?

Ooo... in zo'n speciaal bolletjesglas, op een voetje.
Geen probleem mevrouw, ik hang dat zakje voor u wel in zo'n frozen nep-drinkglas. En dan gooi ik er heet water overheen.
Heeft u ice tea, maar toch lekker zónder ijs.
Dus u wilt wel gewone warme thee, in een ijsglas desnoods, ahaaa... maar alleen zonder ijsklontjes? Ook niet?
Koude of gekoelde thee in zo'n glas, maar die zonder ijsblokjes?
Dus: tea but not on the rocks"

(Klant met onduidelijke instructies ziet nu af van bestelling. Klapt laptop dicht en beent onbegrepen naar liftdeur)


- motelbar langs de A4, nabij Leiden -

Geen opmerkingen: